Opinionssiffror en egen vetenskap

Funderar över alla opinionssiffror som nu kommer med jämna mellanrum. Kan inte låta bli att tänka på hur det förändrats inom den fackliga organisationen. Nej jag ska inte säga att det var bättre förr. Men det faktum att så många av LO:s medlemmar nu erkänner sig till SD är ju märkligt och obegripligt. Det är ju inte så man skapar en gemenskap. Vad är det som är så attraktivt med det partiet att man vill sätta det mesta i pant som har ett bestående värde. Vi känner ju till att SD inte kommer att satsa på kommunerna snarare tvärtom och inte heller på de demokratiska värdena. Hur tänker ni LO-kompisar som bestämt er för att rösta på SD då det kommer till er egen, familjens och möjligen också föräldrarnas välfärd. Fråga också Åkesson varför han inte pratar om detta.
Till alla kloka förbundsföreträdare vill jag skicka en uppmaning om att ställa in alla onödiga sammanträden och istället ge er ut på arbetsplatser och tala med era medlemmar. Så och enbart så kan vi förvissa oss om att när vallokalerna stängs den 9 september kan vi säga till varandra att vi har gjort allt vi kunnat. Räcker inte det så har Åkesson siktet på att inta den fackliga organisationen och driva den för egen vinnings skull. Men så får det inte bli. Jag litar på er inom LO att ni gör vad som krävs från er sida. Vi inom politiken ska göra vårt. Vi ses på barrikaderna.

%d bloggare gillar detta: