Hem

ett_starkare_sahalle

Välkommen till Socialdemokraterna i Mullsjö, detta är vår nya officiella hemsida och det är också här du kommer att få all information när det kommer till vår politik i kommunen. Arbetet pågår kontinuerligt för att få upp all ny information på plats.

Lisa Qzwald är Socialdemokraterna i Mullsjös nya ordförande. Hon efterträder Pernilla Jovanovic som har avböjt omval. Vi säger Stort Grattis till Lisa och till Pernilla säger vi Stort tack för dina insatser för Socialdemokratin i Mullsjö, du finns ju kvar i föreningen och vi vet att du kommer att vara ett fortsatt starkt kort för oss i Mullsjö Kommun.

Kansliavgifter avseende 2019

Mullsjö Socialdemokrater har fattat beslut om att införa kansliavgifter för att stärka verksamhetskassan. Dessa införs för första gången under andra halvåret 2019. Du läser mer inunder fliken <Kansliavgifter> och vad som gäller.

Ny starttid för styrelsemöten med Mullsjö Socialdemokrater

Styrelsen har fattat ett beslut om ny starttid för våra styrelsemöten. Vi startar i fortsättningen kl 18:00. Ändringen kommer att göras i vårt kalendarium.

SÅ här blev det efter valet 2018

Riksdagsresultatet klart. 144 – 143 till de rödgrönas fördel. Alliansen stretar mot och tycker att deras regeringsunderlag är bättre än vårt. Men matematiskt står det ju klart vårt gäng har fått flest röster.

Nu finns det äntligen ett resultat för kommunen också och den nya lösningen heter S, Kd, C och L som ger en stabil majoritet i kommunfullmäktige. Efter långa och ibland lite besvärliga överväganden kom parterna överens om hur styret för Mullsjö ska se ut de kommande 4 åren. Katarina Karlsson styr fr.o.m December 2019 KF och Pernilla övertar rodret i BUN, Linda Danielsson fortsätter som KSO

Mullsjö marknad 18 augusti

VÅRA KOMMUNPOLITISKA TRÄFFAR BYTER VECKODAG

• I vår kalender redovisar vi de nu kända aktiviteter som finns registrerade, kalendern uppdateras löpande. Med reservation för att möten kan ändras och flyttas.       ==>
  • Vår tidigare Löpsedel med saxade och egna nyheter hittar du under rubriken <Mediasvepet> här kommer vi att servera senaste nytt inom politik och samhällsfrågor.
  • Eftersom vi också redovisar de kommunala forum som vi är representerade i kan det vara läge att kolla in vår förenings Aktivitetslista som redovisar våra egna arrangemang.